Wednesday 28 November 2012

Pameran MAHA 2012

MAHA 2012  atau  pameran   antara bangsa Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia anjuran Kementerian Pertanian & Asas Tani Malaysia  diadakan pada 23 November sehingga 2 Disember 2012. Pameran ini menghimpunkan pelbagai teknologi dan inovasi terkini berkaitan pertanian, perniagaan berasaskan pertanian, hortikutor  serta perlancongan pertanian.

Tempat berlansungnya pameran ini adalah di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Sedang (MAEPS), Selangor. Khabarnya MAHA edisi kali ini telah menarik penyertaan lebih 30 negara dari Eropah, Amerika Latin dan Asia.

Selain menarik perhatian pengunjung yang mencari teknologi dan produk terkini dalam bidang pertanian, pemeran ini juga dapat memperkenalkan bidang pertanian secara lebih dekat kepada anak-anak. Pengunjung yang menggunakan kereta tidak perlu risau kerana pihak penganjur telah menyediakan ruangan tempat meletak kenderaan yang besar dengan caj berpatutan.

Semoga matlamat asal bagi memperkenalkan industri pertanian Malaysia ke peringkat antarabangsa akan tercapai.   Seterusnya menjadikan Malaysia sebagai negara hab pertanian di samping pemangkin kepada pelaburan asing dan swasta.  

No comments:

Post a Comment